2025 LGS sınavı Türkiye genelinde milyonlarca öğrencinin katılımıyla gerçekleştirildi. Sınavın ardından gelen yorumlar, öğrencilerin ve velilerin kafasında birçok soru işareti bırakırken, sınavın genel zorluk derecesi üzerine yapılacak değerlendirmeler merakla bekleniyor. Türkçe, İnkılap, Din Kültürü, Yabancı Dil, Matematik ve Fen Bilimleri dersleri üzerinden yapılacak yorumlar, sınavın niteliği hakkında bireylerin düşüncelerini net bir şekilde ortaya koyacak. İşte, 2025 LGS sınavına dair öğrenci ve uzaman yorumlarıyla birlikte detaylı bir analiz.
Öğrencilerin en çok ter döktüğü bölümlerden biri olan Türkçe, sınavda beklenenden biraz daha fazla vakit alan sorular içeriyordu. Bazı öğrenciler, Türkçe sorularının önceki yıllara göre daha karmaşık olduğunu belirtirken, bazıları ise okuma becerilerini yeterince geliştirdikleri için bu bölümde zorluk çekmediklerini ifade etti. Öğretmenler de genel olarak Türkçe sorularının okuma ve anlama süreçlerini ölçmeye yönelik şıklar içerdiğini belirtti. Ancak bazı soruların yanıltıcı olabileceğini ve dikkat gerektirdiğini vurguladı. İnkılap tarihi bölümünde ise öğrenciler, özellikle tarihsel bilgileri ölçen soruların beklentilerinin biraz altında kaldığını düşündüler. Çoğu öğrenci, bu bölümde daha çok bilgiye dayalı sorular bekliyordu. Ancak, mevcut soruların ders kitaplarındaki bilgileri yansıttığını belirten öğrenciler, sınav sürecinin lisedeki müfredat için önemli bir deneyim sağladığını ifade ettiler. Genel olarak Türkçe ve İnkılap sorularının zorluk derecesi, öğrenciler arasında değişkenlik gösterdi.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin soruları da dikkat çekti. Bazı öğrenciler, bu bölümdeki soruların, güncel olaylarla bağlantılı olduğu için daha ilgi çekici bulduklarını ifade etti. Ancak, soruların çoğunun ezber bilgisine dayandığı ve bu nedenle öğrencilerin sınav stresi altında zorlandığı görüldü. Öğretmenler, Din Kültürü bölümündeki soruların, öğrencilerin analitik düşünme yeteneklerini test etmek yerine bilgi aktarma odaklı olduğunu değerlendirerek eleştirdiler. Yabancı Dil soruları ise genellikle daha anlaşılır ve net ifadeler içermesi nedeniyle birçok öğrenci tarafından kolay bulunmuş durumda. Ancak, bazı öğrenciler, özellikle dil bilgisi kurallarına yönelik soruların beklediklerinden daha zor olduğunu düşündüler. Bu bölümdeki soruların, dinleme ve okuma anlama becerilerini ölçme konusundaki beklentileri tam anlamıyla karşılayamadığını düşünen öğrenciler, Yabancı Dil'in daha fazla pratik ve çeşitlenmiş sorularla desteklenmesi gerektiğini vurguladılar. Matematik ise her zaman olduğu gibi öğrencilerin dikkatini en çok çeken ve endişe kaynağı olan derslerden biri oldu. Matematik soruları, genellikle karmaşık işlemler ve mantık yürütme becerilerini test eden eğilimdeydi. Bazı öğrenciler, sınavda geçen yılki soru tiplerinden tamamen farklı sorularla karşılaşmalarının kendilerini zorladığını belirtirken, diğerleri bazı soruların mantık yürütme becerisine dayanmasının avantaj sağladığını düşündüler. Fen Bilimleri soruları ise genellikle bilgiyi kullanarak problem çözmeyi hedefleyen bir yapıya sahipti. Öğrenciler, bu bölümde doğa bilimlerinin temel prensiplerinin sorulduğunun altını çizerken, sınavın genelinde temel bilgileri ölçmeye odaklandıklarını ifade ettiler. Pandemi sonrası düzenlemenin gerektirdiği yeni müfredatla birlikte yapılan bu değişiklikler, 2025 LGS sınavının niteliğini değiştirmiş olabilir. Öğrencilerin bu durumda verilen yıl içinde ders çalışma şekillerinin ve stratejilerinin sınav sonuçları üzerindeki etkisi büyük. Sınavdan sonraki tartışmalar, öğrencilerin deneyimlerini, duygularını ve stratejilerini ortaya koyarak, gelecek nesillere bilgi aktarımında önemli bir rol oynamaktadır. Her durumda, LGS 2025 sınavı, Türkiye genelindeki eğitim sistem ve müfredatının nasıl evrildiğini en iyi gözler önüne seren örneklerden biri olarak kayda geçmektedir.